R63
Soubor:Rychlostni Silnice R63 Tschechien.jpg
Trasa s popisem

     Bystřany (Teplice) – Řehlovice (D8)

  • Bystřany (Teplice)
  • Řehlovice (D8)
    • návaznost
      • D8: Ústí n. L. – Německo
      • (D8): Lovosice – Praha
Délka rychlostní silnice
  • 7 km v provozu
Mapy
Fotogalerie
Intenzita dopravy
  • střed 9 tis. aut./24 h (2005)
Kategorie
  • Bystřany (Teplice) – Řehlovice (D8): R 22,5/100

Vývoj rychlostní silnice

Rychlostní silnice R63 vede mezi Bystřany a dálnicí D8 u Řehlovic a slouží jako spojnice mezi městem Teplice a D8. Její význam proto po dobudování dálnice D8 jistě vzroste. R63 byla otevřena v roce 1985 jako náhrada za silnici II/253 mezi Ústím nad Labem a Přestanovem (křižovatka I/13 a II/253), která měla být v prostoru Hrbovic a Chabařovic přerušena těžbou velkolomu Chabařovice. Zároveň měla sloužit jako dálniční přivaděč Teplic z již tehdy připravované dálnice D8. K přerušení silnice II/253 však nikdy nedošlo, neboť odpor obyvatel Chabařovic si po roce 1999 vynutil zastavení těžby ve stejnojmenném velkolomu.

R63 byla vybudována s provizorním napojením na dvoupruhovou silnici v prostoru Hliňan u Řehlovic. Na ní navázala v devadesátých letech výstavba dvou souběžných dvoupruhových segmentových mostů přes řeku Bílinu, každý o délce 360 m, které umožnily napojení na dostavěný úsek dálnice D8, stavbu 0806 Řehlovice – Ústí nad Labem. Celý úsek od konce dálnice D8 v Řehlovicích po napojení na silnici I/8 v Bystřanech byl pak, v návaznosti na dobudovaný úsek D8, očíslován jako silnice II/613. Jako rychlostní silnice je vedena od roku 1997.

Novinky z R63 – archiv informací ze stránky Novinky

Informace o připravovaných úsecích

Při výstavbě dálnice D8 stavby 0805 Lovosice – Řehlovice dojde k realizaci mimoúrovňové křižovatky mezi D8 a R63 v místech dnešní prudké zatáčky v Řehlovicích. Od této chvíle bude R63 plnit funkci přivadeče k dálnici.